2012 m. balandžio 1 d., sekmadienis

Mada sukasi ratu arba tai kas amžina nesensta









Taip galėčiau vienu sakiniu apibūdinti praeitą savaitę aplankytą parodą Taikomosios dailės muziejuje. Ši paroda skirta permainingai septintojo dešimtmečio madai, ir ne bet kokiai, o aukštajai madai. Aukštoji mada (haute couture) - tai ne tik skambus prancūziškų žodžių junginys, dažnam asocijuojantis su snobiška ir pasipūtėliška turtingųjų privilegija, bet daugybė valandų rankų darbo, pasiaukojimas ir meilė madai, tai siuvimas konkrečiam klientui, vos porą kartų per metus rengiami kolekcijų pristatymai. Aukštajai madai priklauso tokie gerai žinomi mados namai kaip "Chanel", "Yves Saint Loren", "Dior", "Lanvin" ir kiti, kurių modeliai ir eksponuojami šioje garsiojo mados kolekcionieriaus Aleksandro Vasiljevo parodoje. Rekomenduoju šią parodą aplankyti visoms ir visiems to laikmečio mados, filmų ikonų garbintojams. Plačiau kur kada nueiti rasite čia.
(už "slaptas" nuotraukas dėkojam Gabrielei ;)

Niekam ne paslaptis, kad septintojo dešimtmečio mada paliko ryškų pėdsaką mados istorijoje. Joje tilpo viskas - ir minimalizmas, ir maksimalizmas, ir griežtas viską kontroliuojančios moters įvaizdis, ir laisvas bei jaunatviškas hipiškas įvaizdis. Mane, asmeniškai, labiausiai žavi itin elegantiškos, savimi pastikinčios, moteriškos ir gundančios tų laikų moters stilius. Iš karto mintyse iškyla "Pusryčiai pas Tiffany" su Audrey Hepburn ar Audrey Tautou įkūnyta Coco Chanel filme "Coco prieš Chanel". Elegancija slypi paprastume - sukelti plaukai, raudonos lūpos, vapsvos liemuo, kojinaitės, žemakulniai batukai ir brandūs audiniai... jokių plunksnų, įmantrių garbanų, korsetų, blizgių audinių ir akį rėžiančių spalvų. Štai kur tikroji moteris - ne papuošalas ar vyro aksesuaras, o savimi pasitikinti ir ryžtingai keliaujanti pirmyn moteris, bet kartu išliekanti subtili, viliojanti ir paslaptinga. Todėl nenuostabu, kad daugiau ar mažiau kiekvienais metais šio laikmečio mados akcentų galime sutikti, o šiais metais mada atrodo grįžo į septintąjį dešimtmetį beveik be jokių pasikeitimų. Tai ryškiai pastebima Louis Vuitton ar Prada mados namų kolekcijose. Gal sutapimas, o gal ne, kad 60' ųjų mada sugrįžta kartu su "sveiko" tipo manekenėmis, atkreipiant visuomenės dėmesį, kad moteris ne pakaba drabužiams, o drabužiai tik papildo moters įgimtą žavesį ir seksualumą. Apžiūrėdama parodos eksponatus pati save pagavau bemąstančia, kad galėčiau dabar pat su tokiu pat paltuku ar suknele išeiti į miestą ar vakarėlį... Taigi, ar mada sensta?

Per atostogas grįžtu pas mamą - turiu slaptą ketinimą savo spintą atnaujinti jos senosios spintos turiniu... ;]

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą